Tuesday, November 24, 2009

BILAKAN BERAKHIR ISU HUKUM HUDUD DI TANAHAIRKU


Selagi undang-undang negara belum "SYARIAH COMPLIANT" atau menepati syariah, selagi itu Hukum Hudud akan menjadi isu yang tak lapuk dek hujan dan tak lekang dek panas, EVERGREEN.

"Apakah Hukum jahiliah yang mereka kehendaki, dan hukum siapakah yang lebih baik dari Hukum ALlah bagi orang-orang yang yakin? " (AlQuran 5:50)

" Dan janganlah kamu mencampuradukkan yang hak dengan yang bathil dan janganlah kamu sembunyikan yang hak itu, sedang kamu mengetahui" (Al Quran 2: 42)

"...apakah kamu beriman kepada sebahagian Al Kitab dan ingkar terhadap sebahagian yang lain? Tiadalah balasan ....." (Al Quran 2:85)

"Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam secara keseluruhannya.." (AlQuran 2:208)

" Dan tidaklah patut bagi lelaki yang beriman dan tidak patut pula bagi perempuan yang beriman apabila ALlah dan RasulNya telah menetapkan sesuatu ketetapan akan ada pilihan yang lain tentang urusan mereka. Dan barangsiapa mendurhakai ALlah dan RasulNya maka sungguhlah dia telah sesat, sesat yang nyata." (Al Quran 33:36)

"Maka demi Tuhanmu, mereka pada hakikatnya tidak beriman sehinggalah mereka menjadikan kamu hakim terhadap perkara yang mereka perselisihkan, kemudian mereka tidak merasa dalam hati mereka suatu keberatan terhadap keputusan yang kamu berikan, dan mereka menerima dengan sepenuhnya." (Al Quran 4:65)

"...Dan barangsiapa yang tidak memutuskan perkara menurut apa yang diturunkan ALlah, maka mereka itu adalah orang-orang kafir,...........................orang-orang zalim, .............orang-orang fasik" (Al Quran 5:44,45 dan 47)

No comments:

Post a Comment